W poniedziałek 2 sierpnia odbyło się drugie spotkanie z przedstawicielami Ministerstwa Zdrowia, ze wsparciem Radcy Rzecznika MŚP Pana Kamila Rybikowskiego.
Ze strony resortu zdrowia w spotkaniu wzięli udział m.in. Pan Dominik Gajewski – Zastępca Dyrektora w Departamencie Prawnym Ministerstwa oraz Pani Joanna Głażewska z Departamentu Zdrowia Publicznego. Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether reprezentowali: Paula Fanderowska / SKKP Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Beata Kozyra / Polska Izba Przemysłu Targowego, Dagmara Chmielewska / Stowarzyszenie Branzy Eventowej – SBE / Events Industry Association – Poland, Olga Krzemińska-Zasadzka/ SOIT, Małgorzata Musiał / TUgether, Łukasz Adamowicz / SOIT, Lukas Klimczak / Klub Agencji Eventowych SAR, Marcin Mączyński / Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego – IGHP, JJ Singh/ International Air Transport Association (IATA) oraz Mikołaj Ziółkowski / Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych – SOIAR
Spotkanie miało charakter roboczy, a głównym wątkiem były scenariusze działań rozważane przez stronę rządową na okres po 31 sierpnia.
Po raz kolejny przedstawiliśmy nasze argumenty przemawiające za wykorzystaniem paszportu covidowego, jako narzędzia regulującego dostęp do usług / wydarzeń / miejsc / podróży, w oparciu o wszystkie trzy grupy osób, tj. zaszczepionych, ozdrowieńców i przetestowanych.
Argumenty poparliśmy statystykami wyszczepienia przedstawicieli naszych branż oraz uczestników wydarzeń biznesowych i wydarzeń koncertowo-artystycznych (wysokie 75-80% – brawo Wy!) oraz badaniami z Polski i innych krajów Europy, wskazujących, że wydarzenia typu kongresy, eventy, koncerty, czy targi mają marginalny udział w rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2.
Dzisiejsze konstruktywne rozmowy z przedstawicielami Ministerstwa Zdrowia dają nadzieję na przyjęcie w najbliższym czasie rozwiązań, które umożliwią nam działanie w perspektywie najbliższych miesięcy, a może i lat.
Polska gospodarka potrzebuje jasnej komunikacji, umożliwiającej planowanie działalności biznesowej z wyprzedzeniem. PRZEWIDYWALNOŚĆ i JASNA KOMUNIKACJA są kluczowe dla realnego wznowienia i utrzymania na akceptowalnym poziomie sprzedaży usług w naszym sektorze, a w rezultacie uniknięcia jesiennej zapaści, zwłaszcza, że wydaje się, że z pandemią i jej kolejnymi wariantami tak szybko się nie pożegnamy.