Zarząd

Zarząd* w składzie:

Łukasz Adamowicz

PREZES RADY

Łukasz Adamowicz

Współtwórca Grupy BFC. Odpowiada za dział incentive, eventowy oraz biuro korporacyjnej sprzedaży i promocji hotelu BoniFaCio. Prekursor incentive’ów narciarskich na rynku polskim. Łączy wiedzę pochodzącą z wyjazdów incentive’owych, integracyjnych, eventów, eventów hotelarskich oraz turystyki indywidualnej, aby tworzyć nowe kategorie produktów i usług. Cechuje go biznesowa odwaga, tworzy projekty nowatorskie i realizuje swoją wizję pomimo ryzyka. Zdobywca branżowej nagrody MP Power12 w kategorii Meeting planner – agencja incentive travel. W 2020 roku znalazł się na prestiżowej liście 100 najbardziej wpływowych osób w przemyśle spotkań na świecie – Eventex – The 100 Most Influential People in the Event Industry oraz na liście WaszaTurystyka.pl – 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce. Już 3 kadencję, od 2015 roku, jest Wiceprezesem zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel. Członek Rady Polskiej Organizacji Turystycznej VIII kadencji.

W 2020 roku od początku koronakryzysu współtworzył branżową inicjatywę TUgether, a następnie Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Od samego początku jest aktywnym członkiem Sztabu Kryzysowego, uczestnikiem bezpośrednich rozmów z rządem i Ministerstwem Rozwoju w sprawie pomocy dla branży turystycznej oraz przemysłu spotkań. Brał udział w opracowywaniu rozwiązań i instrumentów pomocowych dla przemysłu spotkań i turystyki, przygotowywał poprawki do spec ustawy tzw. mikrotarczy dla turystyki. Bierze aktywny udział w pracach związku Pracodawcy RP i dostarcza unikalnej wiedzy na temat sytuacji w przemyśle spotkań, turystyce, turystyce biznesowej. Jest częstym gościem mediów jako ekspert branżowy.

Marcin Mączyński​


WICEPREZES RADY

Marcin Mączyński

Od 2016 roku pełni funkcję sekretarza generalnego oraz członka zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. W trakcie kryzysu wywołanego przez koronawirusa bierze aktywny udział w pracach zespołów branżowych dotyczących optymalnych rozwiązań pomocowych dla hotelarzy.

W latach 2007 – 2013 pracował w sieci hoteli Gromada, gdzie był m.in. dyrektorem centralnego biura sprzedaży i marketingu oraz dyrektorem biura hoteli.

Od 2014 do 2016 r. pełnił funkcje menedżerskie w Grupie Trip, m.in. doradcy zarządu Grupy Trip i wiceprezesa zarządu hotelu Ossa, jednego z największych hoteli konferencyjnych w Polsce. Od wielu lat udziela się czynnie w organizacjach samorządowych sektora hotelarsko-turystycznego.

W 2014 roku został wybrany do Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Był też wiceprezesem zarządu Zrzeszenia Agentów IATA w Polsce oraz przewodniczącym Komisji IATA w Polskiej Izbie Turystyki, a także członkiem Rady Programowej PIT. Zasiada w Komisji Współpracy z Polonią Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Paula Fanderowska

WICEPREZES RADY

Paula Fanderowska

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendystka na uniwersytetach w Hiszpanii. Ukończyła także Zarządzanie i Marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie oraz Stosunki Międzynarodowe i Dyplomację w Collegium Civitas w Warszawie. Od roku 2014, po zakończeniu misji dyplomatycznej jako Konsul RP w Caracas/Wenezuela, związana z KBF, operatorem ICE Kraków.

Zarządza polityką sprzedaży Centrum Kongresowego ICE Kraków. Jest doświadczonym managerem i ekspertem w obszarze przemysłu spotkań oraz event marketingu. Będąc liderem projektu Kraków Network, jedynej w Polsce sieci business networkingowej zrzeszającej podmioty z sektora MICE, jest promotorem branży spotkań na arenie krajowej i międzynarodowej. Odpowiada za kreowanie długofalowej strategii marketingowej ICE Kraków. Od 2019 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, jest członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji, skupiających profesjonalistów z branży spotkań, w tym: MPI oraz ICCA. Zasiada w Kapitule Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Nagrodzona MP Power Awards – MP Power 12 w kategorii Dostawca Venue.

Łukasz Klimczak

WICEPREZES RADY

Łukasz Klimczak

Od stycznia 2021 Członek Zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR.

Od początku pandemii mocno zaangażowany w życie branży spotkań. Członek TUgether, a potem członek Sztabu Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Współautor wytycznych dla organizatorów spotkań, opublikowanych przez Ministerstwo Rozwoju w maju 2020 roku.

Jest przedstawicielem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klubu Agencji Eventowych SAR w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Związany z branżą marketingową i eventową od kilkunastu lat. Współwłaściciel i członek Zarządu agencji *Bespoke.

Absolwent Wydziału Historycznego UW i Akademii Leona Koźmińskiego.

Mikołaj Ziółkowski

WICEPREZES RADY

Mikołaj Ziółkowski

Członek zarządu stowarzyszenia festiwali europejskich Yourope, skupiającego blisko sto największych festiwali w kontynentalnej Europie, promotor kultury i twórca agencji Alter Art, która od ponad 20 lat organizuje największe wydarzenia muzyczne i kulturalne, zmieniając rynek festiwalowy w Polsce, prezes Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych (SOIAR), fundator i założyciel Fundacji Alter Art. W 2002 roku po raz pierwszy zorganizował Open’er Festival. Za tym wydarzeniem szybko podążyły kolejne projekty: Kraków Live Festival oraz Orange Warsaw Festival. Mikołaj Ziółkowski jest także promotorem i organizatorem koncertów największych artystów współczesnego muzycznego świata. Zajmuje się także organizacją międzynarodowych wydarzeń artystycznych, jak pierwsze w Polsce występy grupy Cirque du Soleil czy współprodukcją różnych przedsięwzięć artystycznych. Open’er Festival był wielokrotnie nagradzany, między innymi podczas Europejskich Nagród Festiwalowych, a agencja Alter Art otrzymała prestiżową nagrodę w kategorii Promoter of the Year.

Paweł Orłowski

WICEPREZES RADY

Paweł Orłowski

Wiceprezes Zarządu Międzynarodowych Targów Gdańskich SA. Spółki z siedzibą  w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO specjalizującej się w organizowaniu wydarzeń wystawienniczych, kongresowych oraz imprez plenerowych o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym. W Federacji reprezentuje Polską Izbę Przemysłu Targowego, której Rady jest członkiem. Polska Izba Przemysłu Targowego promuje targi jako jeden z najważniejszych instrumentów marketingu bezpośredniego dla firm z różnych sektorów gospodarki, a w czasie pandemii aktywnie wspiera swoich członków w walce o lepsze regulacje i wspierające branżę mechanizmy finansowe.

Wiceminister w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego oraz Infrastruktury i Rozwoju w latach 2011-2015. Współautor Krajowej Polityki Miejskiej 2023, odpowiedzialny za uchwalenie ustawy o rewitalizacji. Zarządzał Europejskim Funduszem Społecznym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i Wiedza Edukacja Rozwój oraz koordynował unijne programy regionalne. Jako wicemarszałek województwa pomorskiego w latach 2016-2018 odpowiadał za inwestycje i nadzór nad samorządowymi podmiotami leczniczymi. W latach 2006 -2010 wiceprezydent Sopotu odpowiedzialny m.in. za program budowy marki miasta Sopotu, strategię i przygotowanie projektów współfinansowanych z funduszy unijnych m.in. modernizacji Opery Leśnej czy budowy przystani jachtowej. W latach 2004-2006 dyrektor ds. marketingu oraz kontaktów z Euroligą w Sportowej Spółce Akcyjnej Trefl, właścicielu wielokrotnego mistrza Polski w koszykówce, drużyny Prokom Trefl Sopot.

Wykładowca na studiach podyplomowych „Event Manager” na Uniwersytecie Gdańskim. Jest absolwentem wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych w dziedzinie filmoznawstwa w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk.

Posiada międzynarodowy certyfikat PRINCE2 Practitioner.

Przewodniczący Rady Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Jako były członek kadry narodowej zapalony pasjonat żeglarstwa.

Członkowie zarządu:

JJ (Jawahar Jyoti) Singh

PREZES IATA

JJ (Jawahar Jyoti) Singh

Przedsiębiorca, działacz społeczny i filantrop przebywający w Polsce od 1989 r. Udziałowiec i Prezesem  drugiej co do wielkości firmy zarządzającej podróżami służbowymi Weco-Travel z biurami w Polsce / Czechach / na Węgrzech i Rumunii, która powstała w Polsce w 1992 roku. 

J J Singh jest także Prezesem Zrzeszenia Agentów – ZA IATA w Polsce od 68lat, które reprezentuje ponad 120 agentów IATA.

J J Singh jest członkiem-założycielem i prezesem Indyjsko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej utworzonej w 2006 roku przy wsparciu indyjskich przedsiębiorców i korporacji, liczącej ponad 103 członków, w tym polskie i indyjskie korporacje biznesowe. Został odznaczony Medalem Ministra Gospodarki RP za promocję handlu i inwestycji między Polską a Indiami.

Z branżą turystyczną jest związanej  od 1986 roku pracując w agencjach i liniach lotniczych, posiada tytuł MBA uzyskany w LBS / HEC.

Katarzyna Gadomska

CZŁONEK ZARZĄDU SBE

Katarzyna Gadomska

CEO Acora Events, która od 2006 roku z sukcesem kieruje firmą organizującą wydarzenia biznesowe na terenie Łodzi i całego kraju, a także poza jego granicami. Bierze udział w wielu inicjatywach oraz tworzy produkty i atrakcje często związane z użyciem nowych technologii. Odważna, kreatywna, nie boi się trudnych wyzwań i wytrwale dąży do celu. Mocno nastawiona na rozwój branży wydarzeń i wzrost świadomości wśród klientów. Kobieta sukcesu, a co za tym idzie, idealna partnerka do współpracy.

Komisja Rewizyjna* w składzie:

Grażyna
Grot-Duziak

PREZES SITE POLAND

Grażyna Grot-Duziak

Z branżą turystyczną związana od ponad 30 –lat. Specjalizuje się w obszarze business travel i MICE. Wykreowała i wprowadziła na rynek polski markę Weco Travel Meetings&Incentives.

Stworzyła prężnie działający zespół oferujący wyspecjalizowane usługi w obszarze zarządzania spotkaniami i organizacji wyjazdów motywacyjnych. Aktywnie pracuje nad  rozwojem tego sektora w organizacji Weco-Travel w oddziałach na Węgrzech, w Rumunii i w Czechach.

  • Zwyciężczyni w plebiscycie MP Power 12 – edycja 2017 w kategorii
    Meeting Planner – Agencja incentive travel.
  • Członek zarządu SITE POLAND w kadencji 2018-2019.
  • Członek Zarządu SOIT – Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel
    w kadencji 2018-2019.
  • Członek Komisji MICE przy Polskiej Izbie
    Turystyki.

Lubi podróżować, odkrywać nowe miejsca i poznawać ciekawych ludzi.

Dagmara Chmielewska

PREZES SBE

Dagmara Chmielewska

Dyrektor zarządzająca SBE, dyrektor programowy Studium Event Management, ekspert i doradca w dziedzinie eventu i Public Relation z wieloletnim doświadczeniem pracy w Polsce i Wielkiej Brytanii. 

Jej eventowe pasje to głównie promocja Polski na arenie międzynarodowej. Za flagowy projekt, którym jest Szachownica Lotnicza symbolem przyjaźni polsko- brytyjskiej otrzymała podziękowania od królowej Anglii Elżbiety II. 

Za swoją działalność uhonorowana została tytułem Człowieka Sukcesu Warmii i Mazur 2016 roku przyznany przez magazyn “Osobowości i Sukcesy”. 

Przez 8 lat prowadziła w Londynie Hurricane of Hearts i zarządzała 300osobowym zespołem organizując najgłośniejsze polonijne projekty (koncerty, seminaria, akcje społeczno- charytatywne, bale i akcje sportowe) . O eventach opowiadała na Uniwersytecie w Oksfordzie, Uniwersytecie Greenwich, Imperial College London oraz University City London. 

Współpracowała z Wembley Stadium, Football Association, Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Polskim Komitetem Olimpijskim, Centrum Stosunków Międzynarodowych. 

Jej autorskie akcje głośno komentowane były w BBC, ITV, The Daily Mail, Metro i we wszystkich mediach w Polsce. 

Członek jury międzynarodowych konkursów branżowych BEA World Festival, Baltic- Nordic Event Award, Forum Branży Eventowej 2017.

Anna Woda

Sekretarz generalny SKKP

Anna Woda

Warszawianka, z wykształcenia animator kultury. Absolwentka Studiów Podyplomowych z Zarządzania Projektami Eventowymi. Od dziewięciu lat pracuje w Centrum Nauki Kopernik. Odpowiadała za stworzenie w tej instytucji kompleksowej oferty nowo powstającego centrum konferencyjnego. Inicjatorka działu zajmującego się organizacją konferencji i imprez. Od stycznia 2016 pełni funkcję kierownika wspomnianego działu i zarządza 12-osobowym zespołem. W latach 2015 – 2017 członek MPI, od 2018 członek SKKP, od kwietnia 2019 członek Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Bartosz Bieszyński

KOORDYNATOR RADY

Bartosz Bieszyński

Koordynator Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether) w okresie II – XII 2020, a wcześniej branżowego sztabu kryzysowego przy Ministerstwie Rozwoju (marzec – kwiecień 2020). Z branżą eventową związany od wielu lat, początkowo w korporacjach, później po stronie agencji. Odpowiadał za przygotowywanie, nadzór i realizację eventów w takich firmach jak m.in. PKN Orlen czy Ernst & Young Polska. Piastował też stanowisko business development managera w agencji LIVE oraz CEO w Walk Events i grupie marketingowej San Markos/ Master Brand/ SG Marketing. Był odpowiedzialny m.in. za tworzenie, kreowanie i prowadzenie strategicznych projektów, zdobywanie sponsorów i budowanie relacji z kluczowymi klientami. Współprodukował takie wydarzenia jak chociażby Verva Street Racing 2011 / 2012 / 2016, Top Gear Live 2013, Orlen Warsaw Marathon 2013 & 2017, Gala Ernst & Young Przedsiębiorca Roku 2012, Orange Euro Mapping 3D 2012 i FH-DCE Super Rally 2013 & 2018, IHestia 2016, czy Ceremonia Otwarcia The World Games 2017. Jest przewodniczącym Rady Programowej magazynu THINK MICE, współlaureatem najważniejszych krajowych i zagranicznych nagród branżowych (BEA, EVENTEX, MP POWER, EFFIE). Ekspert i szkoleniowiec w zakresie szeroko rozumianego event marketingu oraz zarządzania zespołami / projektami.

Małgorzata Musiał-Bzowska

SEKRETARZ RADY

Małgorzata Musiał-Bzowska

Od stycznia 2021 r. Sekretarz Rady, odpowiadający za koordynację bieżących działań, sprawną komunikację, wzmacnianie wizerunku oraz rozbudowę struktury grupy. Doświadczony manager i lider projektów z ponad 15-letnią praktyką, ze specjalizacją w organizacji i koordynacji projektów z obszaru MICE. Zaczynała jako dziennikarz turystyczny oraz wielofunkcyjny PR-owiec w agencjach United PR i Pegasus, by następnie prowadzić komunikację dla sieci Perfumerii Marionnaud. Pasja podróżnicza wciągnęła ją jednak bezpowrotnie w branżę turystyki biznesowej, najpierw w biurze AFRICA line, potem w dziale incentive&events grupy ZERO Gravity, a wreszcie w ramach własnej działalności. Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz Studiów Amerykanistyki UW, na specjalizacji kulturoznawstwo. Fanka filmów Woody Allena, street artu i the Beatles, z zamiłowania matka podróżująca, najlepiej czuje się w górach, w Azji, Ameryce Południowej i nad Morzem Śródziemnym.

*zgodnie ze statutem pierwsza kadencja to okres jednego roku, po którym nastąpią wybory na kolejną, pełną tj. 2-letnią kadencję.